сряда, 29 януари 2014 г.

Пастет от червена леща и орехи



Наскоро четох за невероятните ползи от червената леща, след което ми се прииска да ги споделя и подкрепя идеята за осъзнатия избор на хранене: Червената леща е добре позната на вегетарианците и веганите заради високото съдържание на протеини и желязо. Ето и някои от техните предимства с факти: 1 чаша червена леща осигурява 40% от необходимата ви дневна доза протеини и се равнява само на 230 калории, като се получава и достатъчно количество желязо. Наличието на фибри / ¼ чаша леща съдържа 7 гр. или 28% от препоръчителния дневен прием на растителни фибри/  позволяват да се консумира по-малко храна, но да има усещане за ситост. В червената леща се съдържат антиоксиданти, подобни на тези в чая и червеното вино. Фосфор, калий, магнезий. Фолиевата киселина - ¼ чаша червена леща съдържа около 25% от необходимата доза фолиева киселина, предпазва от анемия и спомага за създаването на нормални червени кръвни клетки. Червената леща е богата на тези минерали, които засилват нервната система, грижат се за добрата работа на метаболизма и поддържат тялото  в перфектна форма.
За орехите, като една от най-полезните ядки, съм споменавала многократно, а комбинацията им с лещата има още по здравословен ефект, а плюс всичко това, резултатът е не само полезен, но и вкусен, апетитен и засищащ.
Така се оформи избора за  пастет от червена леща и орехи:


Пастет от червена леща и орехи


Продукти:
1 ½  ч.чаша сварена и изцедена червена леща
½ -1 ч.л. морска сол
½  чаена лъжичка червен пипер, може и лют
½ ч. чаена чаша орехови ядки, препоръчително запечени
1 с. л. зехтин
кимион , черен пипер, розмарин и/или други подправки – на вкус
лук глава запържен или пресен по желание, аз не сложих

1 ч.чаша = 240 мл.
 
Всички съставки се поставят в кухненски блендер и пасират до желаната едрина и гладкост. 


Може да се консумира веднага, както и да престои в хладилник за нощ.


Сервира се с пресни зеленчуци, листа свежа салата, сирене и хлебчета, или някакви бисквитки.


Аз избрах плоски бисквити от тесто с мая, оформени закачливо като главички на прасенца. Рецепта по скоро няма, познати и популярни са, но етапното им оформление може да се види в булочки хрюшки.


От обикновено тесто с мая се разточва кора с дебелина около 5 мм, от която се изрязват кръчета с диаметър около8-10 см. Прорязва се около 1см. от периферията към центъра и с леко раздалечаване се прегъват двата края, за да се получат „ушички’. Навлажняват се и прилепят към основата. Диаметрално, на долната част на кръгчето тесто се обръща част от периферната дъга нагоре и притиска в основата, за да се получи „зурличка”. Дооформя се, поставят се и зърна черен пипер за „очички” и „прасчовците” са готови. Могат да се намажат с разбит жълтък или само мазнина, след което да се изпекат в предварително нагрята фурна на 175-200С за около 10-15 мин. до златиста готовност. Изваждат се от фурната, /могат отново фино да се намазнят/ охлаждат се на решетка и сервират. 


Опитайте...


17 коментара:

Снежанка Драгомирова-Elti каза...

Усмивка за закачливите хлебчета :).
Много красиви снимки, Дианче! И рецептата ми се струва доста вкусничка! Поздрави и усмихнат ден!

Анонимен каза...

Грухчовците по-хубави от оригинала!! Както винаги!!!

Иглика каза...

Пастетът е прелестен, а сервиран с тези сладки свински муцунки е разкошотия, Дианка!

Bety каза...

Пастетът ще ми хареса. Обичам и аз да комбинирам орехи и леща! Впечатлиха ме тези булочки- много идейни и много симпатични са!
Поздрави Дианка!

traiana каза...

Много вкусно и красиво! Даже закачливо:)

pep-4o каза...

Вземам си едно прасенце, за да мога да опитам този пастет със слънчев цвят :)
Много добро предложение, Диди, свежо и вкусно за зимния ден.
Поздрави и много усмихнат да е!

Irma каза...

Дианка, пастетът ти изглежда адски апетитно, а заради ползата от изходните продукти е още по-ценен. Разкошни снимки!!!
Само сподели, моля, как запази цвета ярко оранжев? При мен след варене лещата винаги избледнява.
Прекрасен зимен ден от мен! Прегръдка!

Тики каза...

Какви уникално сладки прасчовци, Ди!!! Наобиколили пастета, правят цялата случка много симпатична и вкусна.
Пастетчето ще го пробвам, защото много обичаме да мажем нещо домашно на филия. Често правя всевъзможни пастети, но такъв не съм. Благодаря ти за хубавите идеи. Усмивка от мен :) А с прасчовците, ще подкача моя Филип ;)

Dani каза...

Дианка, любител съм на всякакви дипове!
Чудесно предложение, особено след като ми донесоха леща от Турция :)
Взимам едно прасенце и го намазвам!
Прегръдка и много усмивки!

Eva Toneva каза...

Красота си сътворила отново, Диана! Дипът, прасенцата, поднасянето - красноречиво показват висока класа. Сърден поздрав! :)

Ivana Krasteva-Pieroni каза...

Весело, закачливо и със сигурност много вкусно!Какви забавни муцунки имат прасчовците:), как да не се усмихнеш:)! Хареса ми рецептата за пастета.
Поздрави,Дианче и хубава вечер!

Еoc каза...

харесвам червена леща и ще си направя :)
Прегръдка от мен, Дианка :)

Екатерина каза...

Колко са сладки тези муцунки:) да ги излапа човек:))) Пастета е страхотен, за филийки за разядки... Прегръдки, Дианка!

vesela каза...

Дианка, днес пуснах във Гответе с мен тортата, която правих за РД на Ради по твоята рецепта за тройно шоколадова мус торта.
Прекрасна е, макар при мен оформлението е друго, а снимката ужасна. Но все пак - ще се радвам да хвърлиш едно око. Често ползвам с успех твои рецепти, но отчитам тамл Извини ме, че пиша тук и не по темата, но се чудех къде:) Целувки!

Diana Stoyanova каза...

Е за такъв пастет не бях се сетила.. ама как ти идват такива красиви идеи, а и прасенцата са великолепни. Поклон пред таланта ти Дианка!
Сърдечни поздрави и усмихната неделя!

gogolina каза...

Адски апетитно е Диди и ме усмихна с тези прасчовци :)
А че е красиво се вижда ... несъмнено!

di_ani каза...

Благодаря ви момичета,
драго ми е, че ви допада тази идея.
Червената леща е много вкусна във всякакви комбинации, а "прасчовците" са една закачка:);
Снежи,
Анономен,
Иглика,
Бети,
Траяна,
Пепи,
Ирма,
Тики,
Дани,
Ева,
Ваня,
Зори,
Кате,
Весе, много се радвам, писах ти:),
Дианка,
Дани,
Сърдечни поздрави, хубави, усмихнати и вкусни февруарски дни, Диана