четвъртък, 6 юни 2013 г.

Палачинки с тиквички



Не е необходимо да споменавам, че обичаме палачинки, а  и кой ли не обича. Като продължение на темата за храните, предизвикващи усмивка, се включва и палачинката - като че самата дума  провокира емоции с предусещане за уют, семейна топлина и вкусно изкушение. И макар да мисля, че имам много предложения в блога: приготвени в сладки и солени варианти, с история или специални, съобразени с химични и математически зависимости, с отредена символика, която ми допада, с още една идея няма да се прекали. Още повече, е свързана със сезонни тиквички, които са един от фаворитите ми сред зеленчуците - отличен хранителен, полезен и нискокалоричен продукт. Изключително вкусни и благодатни в най-различни комбинации, кулинарните експерименти с тиквичките са почти винаги са изключително сполучливи.
Съвсем скоро Ина представи една вълшебна колекция с рецепти на тема тиквички. Имах също намерение да обединя няколко такива предложения, но ограничена откъм време, ги отделих самостоятелни, за някога по-късно. Сега идеята ми е за предястие, тип солена палачинка с настъргани тиквички в сместа. Съчетанието на мляко, яйца и сирене, свежи тиквички и подправки успешно обединяват вкуса и аромата си. Успях да прегледам в кулинарното ни пространство няколко подобни, но все пак по-различни рецепти и предлагам тази турска разновидност:


Палачинки с тиквички
 

Продукти за 8-9 палачинки /дозата може да се увеличи/
1 ч.чаша настъргана и отцедена от водата тиквичка
1 ч.чаша мляко
2 яйца
1/3-1/2 ч.чаша твърдо сирене, настъргано /от типа на на пармезан или твърд кашкавал/
1 с.л. магданоз
½ ч.л. куркума
1 ч чаша брашно /нахутено и пшеничено, 50-50/
1 ч.л. бакпулвер
сол и черен пипер, на вкус

1 ч.чаша = 240 мл.

Тиквичката се настъргва /една голяма/ и поставя в цедка да се отцежда от водата.
В купа се разбиват първо яйцата и смесват с брашната с бакпулвера, настърганото сирене, отцедени тиквички и сол, черен пипер и подправки. Следва да се налее по от малко млякото,  докато стане гладка смес с гъстота на боза.  Може да се смесят всички продукти заедно. Покрива се и съхранява в хладилник за около час, но може и да се използва веднага.  Ако сместа се е сгъстила много, се долива още малко мляко.
Загрява се намаслен с незалепващо покритие тиган на средна температура. Изсипва се от сместа и палачинките се пържат до златисто и от двете страни.


По препоръка палачинките се консумират топли, но са вкусни и студени.


Харесахме  вкуса им с пастет от сьомга, чисти, както и с резен овче сирене.



Гарнирах със сладкият вкус на чери домати и свежа рукола, 
с която малката ми градинка изобилства тази година.

 

Опитайте...

19 коментара:

Dani каза...

Ох, защо не съм наблизо!
Толкова са изкусителни!
Снимките винаги са чудесни!
Прегръдки и много усмивки!

Gergana Lazarova каза...

Диди, ти каквото и да приготвиш, винаги се получава прекрасно. Тези палачинки са поредното доказателство. Изглеждат страшно апетитни, чудесни са.
Слънчеви и усмихнати поздрави от мен!

Еoc каза...

Разкошни са, Дианка :)
Прегръдка от мен и хубав край на седмицата!

Mарияна каза...

Дианче, палачинките са божествени, толкова са златисти и апетитни!
Поздрави!

pep-4o каза...

Много интересни палачинки, Диди :) Със сигурност ще ми харесат, само да има кой да почерпи :)
Поздрави сърдечни и хубава вечер!

Соня Шатева - Моето сладко хоби каза...

Много интересно предложение, Диана!Изглеждат пухкави и меки?При всички случаи са вкусни в комбинацията със сирене.Не съм опитвала да слагам куркума на тиквички, ще го изпробвам някога! Снимките са много изкушаващи!

Irma каза...

О, непременно ще опитам, Дианка!
Много ми допада рецептата, а снимките ти провокират в мен желание да ги направя още утре :) Пържила съм палачинки със спанак, но не и с тиквички.... или може би да, нещо подобно беше.
Обичаме тиквички, много, и въпреки че днес ги имахме в менюто, не пречи утре отново да им се насладим, в твоят вариант. Благодаря ти за идеята и рецептата!
Прекрасно настроение ти пожелавам, мила! Прегръдки!

Eva Toneva каза...

Много интересна идея и както винаги невероятно изпълнена, Диана! Апетитните снимки засилиха любопитството и желанието ми да ги опитам. Сърдечни поздрави! :)

Екатерина каза...

Представям си вкуса, много обичаме кюфтенца и тиганици от тиквички и палачинки обичаме, така че съм сигурна, че това предложение е много вкусно. Страхотна идея, Дианка, не ми е хрумвало да правя такива палачинки и бих си взела от всичките, защото дори и начина на поднасяне, продуктите с които си ги комбинирала са ми любими! Поздравявам те за всички прекрасни идеи и ти пожелавам приятни почивни дни!

gogolina каза...

Примамливо предложение за закуска Диди ... и вкусно :)Бих опитала с удоволствие :)
Хубав ден с усмивка!

traiana каза...

Дани, разкошни са! Подстрекаваш ме пак да ги направя, за което много благодаря:)

Vili Konova каза...

Достъпно, лесно и много актуално за сезона.
Благодаря за удоволствието от представянето,Дианче!
Хубава вечер!

Снежанка Драгомирова-Elti каза...

Снимките просто ме изкушават да ги опитам, Дианче! Подобен блат правя за рулото ми от тиквички и патладжани, което е едно от любимите ми и съм повече от сигурна, че и тези палачинки са със страхотен вкус. Поздрави и хубави почивни дни!

tillia каза...

Диана, идеята много ме заинтригува, пък и така апетитно си поднесла тези палачинки!
Сърдечни поздрави!

di_ani каза...

Много ми е приятно, че тази по-различна и сезонна идея ви харесва. Ще се радвам, да ви допадне и вкусът -
една друга възможност за разнообразяване на популярните кюфтета от тиквички.
Дани,
Гери,
Зори,
Марияна,
Пепи,
Соня,
Ирма,
Ева,
Кате,
Тряна,
Дани,
Вили,
Снежи,
Тилия,
Благодаря ви за милите коментари,
сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

Роси каза...

Много са вкусни тези палачинки,Дианка!При мен отлежават едни такива по рецепта на Еми Таракчиева и добре ме подсещаш да ги придвижа напред за публикуване.
Както винаги се насладих при теб на една удивителна презентация!
Хубав вторник и прекрасно лято!

di_ani каза...

Благодаря много, Роси,
радвам се, че тази идея те подсеща за споделяне на едно вкусно предложение.
Както споменах, аз прегледах публикациите на тази тема и рецептите в кулинарното ни БГ пространство са различни - в съотношения и съставки.
Сърдечни поздрави и също пожелания за усмихнато и хубаво лято, Диана

Kokona каза...

Винаги има място за още едни палачинки... още повече интересна рецепта като тази :)
Хареса ми много и ще опитам... определено :)

di_ani каза...

Благодаря много, Дари,
много се радвам, че тази идея ти допада.
Поздрави, с пожелания за едно усмихнато и щастливо лято, Диана