петък, 8 юни 2012 г.

Плосък царевичен хляб със зелении

 
Може би по-удачно е наименованието солен царевичен кейк или запеканка, със зелении - сезонни листни зеленчуци, пресен лук и свежи подправки. Досегашните ми опити за такива печива само с пшеничено брашно някак не ми пасваха особено, така и не открих моя фаворит. Обичам вкуса на царевичния хляб, на полентата, много обичам и зелении /спанак, коприва, лапад, лобода, киселец/, а и сиренето, също. Тази идея ми се стори интересна, допадна ми как се открояват линиите  на спаначните листа в тестото, а като резултат – още повече. Може да се приготви и с други листни зеленчуци - лапад, лобода, киселец, крехки листа от цвекло. Изпеченото тесто е пръхко, усеща се натрошеното сирене и свежестта на листата с пресните подправки.


Плосък царевичен хляб със зелении 
/по идея на  Spinach Cornbread/

Продукти: /за тава с размер 20х20 см./
2 яйца
¾  ч.чаша олио
½  ч. чаша прясно мляко
½  ч. чаша кисело мляко
1 ч. чаша бяло пшенично брашно
1 ч.чаша царевично брашно
1 с.л. бакпулвер
1 ч.л. сол
200гр. пресен спанак или друг листен зеленчук /лапад, лобода, киселец, крехки листа от цвекло/,  
 нарязан суров /1 ч.чаша/
1 ч.чаша сирене /микс от фета, извара  или други подобни на вкус/
1 с.л. свежи подправки /копър, магданоз, джоджен, мента/
1 стрък пресен лук
черен пипер и инд. орехче на вкус
кашкавал и ленено семе за поръсване

1 ч.чаша = 240 мл.
Фурната се загрява до 175С.
Разбиват се яйцата /може и с електрически миксер/, след което се добавят олио, мляко кисело и прясно/, брашно, царевично брашно, бакпулвера и сол. Миксира се до получаване на гладка паста. Накрая се поставя суровия спанак, натрошеното сирене, свежите подправки, лука и ароматите.  Разбърква се внимателно.
Тава за печене се намазнява с 1 с.л. мазнина  и поставя в затоплената фурна да се нагорещи. В горещата тава се излива сместа, поръсва се настърган кашкавал и семена.
Пече  около 30 мин. до златисто кафяво. 



Изважда се и след леко охлаждане нарязва на порции. 


Ние го харесахме както топъл, така и студен,
когато е по-лесен за разрязване и оформяне..


Подходящ е да се сервира със салата и/или млечен сос.



Опитайте....

16 коментара:

traiana каза...

Страхотен е , Дани! Много свежо и вкусно, несъмнено!

Черпак с мерак каза...

ЕХАААА ..ПРЕКРАСНО предложение Дианче.
Всичко със зеленийки ме привлича като магнит.
Много апетитно и красиво поднесено!
Прегръдки и хубави почивни дни!

Dani каза...

Дианка,
сякаш художник е рисувал по хляба!
Обичам такива ароматни микстури, а и в добавка на сиренце и царевично брашно,
вкусът със сигурност е чудесен!
Сърдечна прегръдка, с пожелание за спокоен уикенд!

Мъх каза...

Зелените линии много ми харесват, а и като любител на всички съставки, убедена съм че и комбинацията им ще ми хареса;)
Хубава вечер, Дианка!

Екатерина каза...

Дианка, ще го опитам задължително! Изглежда фантастично! Поздрави!

Federica Simoni каза...

mamma mia che buono!!!!!!!!!ciao!

Nanita каза...

Изглежда толкова апетитно...ммм....взимам си едно парченце и изчезвам/да остане и за вас/!Усмихнат уикенд Диани!

Tania каза...

Слънчеви снимки и интересна рецепта!Поздрави,Дани!

fedora каза...

Много интересни квадратчета си получила. Приличат на тигрови шарки, но в зелено-жълто. Красиви, лесни и несъмнено вкусни!
Казах ли, че разрезите са убийствени?! :)

Усмихната неделя, Ди :)

di_ani каза...

Благодаря за коментарите и одобрението ви, момичета!
И мен ме впечатли визията първо, а след това и вкуса на това печиво.
Зелениите са типично пролетно-летни и ароматно съчетаващи се с царевичния вкус и сирената.Вариантите - много:)
Сърдечни поздрави и хубава неделя, Диана

Lulu каза...

Много ме заинтригува с този царевичен хляб! Благодаря за интересната рецепта! Ще я пробвам още тази седмица

Unknown каза...

Мого хубаво хлебче Дианче, как обичам аз зеленийки :) Вкусотийка!
Усмихната неделя:)

Роси каза...

Прекрасни снимки,Дианка,много качествени презентации,галещи окото !Печивото е отлично!
Усмихнат ден!

brazilka каза...

Любими съставки, съчетани по невероятен начин от един истински виртуоз! Как да устоиш!

Diana Stoyanova каза...

Супер хлебче, у дома ще се хареса :). Записвам си рецептата. Благодаря ти!

di_ani каза...

Благодаря много момичета,
драго ми е, че ви допада тази идея.
Сърдечни поздрави и хубаво лято, Диана