неделя, 30 октомври 2011 г.

Тиквен шоколадов браунис

Всяка година решавам, че няма да се подвеждам по тиквената еуфория за Halloween. Обичаме тиква и предстои цял сезон, в който да й наслаждаваме. Но започват едни тиквени изкушения: сладки, пак сладки, солени и декоративни, и още... А като чета колко е полезно вкусна и си представя аромата на печена тиква, категоричността ми се стопява. Вече стана традиция, в последния момент да се изкушавам и да направя нещо. Така е и сега, макар да не е специално за Хелуин, идеята е маркирана с акцента на тиквата и тиквените багри. Ние имаме християнски празник: неделя на Всички български светии, а утре празнуваме големият книжовен и просветителски  Ден на народните будители, но за децата е друго...
Нищо предварително не бях предвидяла като рецепта. Мина ми през ума за едни тиквени бухтички, но етапът на пържене ме възпря. Не бях очарована и от кратка справка с Google за евентуални last-minute подсказки. Остана едно спасение: бързо, лесно и харесвано - браунис. В крайна сметка видоизмених боровинковия в тиквен. А съчетанието на тиква-шоколад е много добро попадение.

Тиквен шоколадов браунис


Продукти: за тава 20х20 см.
100 гр. шоколад, мин. 50% какао
120 гр. масло
1 ч.чаша захар или според сладостта на тиквата 
2 яйца
1 с.л. какао
3/4 ч.чаша  брашно
¼ ч.л. сол
1 ч.л. бакпулвер

½ ч.чаша тиквено пюре*
½ ч.чаша нарязани орехи
½ -1  ч.л. канела
ванилия, щипка индийско орехче

1 ч.чаша = 240 мл.
* тиквено пюре може да се изпозлва от печена и пасирана тиква, или сварена на пара и също пасирана; или готово, консервирано.
Опция за гарниране 1ч.чаша подсладено тиквено пюре или маслен крем, или шоколад, по избор.
 Фурната се загрява на 180С градуса. Застила се 20x20 см. квадратна тава с алуминиево фолио /хартия за печене/, като се натиска фолиото в ъглите. Разтопява се една супена лъжица масло и намазнява фолиото.
Разтопява се маслото с шоколада на водна баня  и слаб огън. Разбърква се често, докато стане гладка се изглади и стопи напълно. Премахва се от котлона.
Яйцата, заедно със захарта и ванилията се разбиват. Добавят се към леко охладената шоколадова смес.
Разбърква се какаото, солта и бакпулвера в брашното и чрез поръсване се хомогенизра всичко, до гланциран вид. Накрая се прибавя тиквеното пюре, канелата и нарязаните на едро орехи. Леко се обединяват.
Излива се в подготвената тава и се пече за около 20 минути,според желаната степен на влажност. Изважда се от фурната, след което се покрива с алуминиево фолио.
Оставя се да се охлади напълно и нарязва, ние не го изчакахме много.


Може да се гарнира с подсладено тиквено пюре или маслена глазура и или още шоколад.


Това е разноцветната дъбова горичка, от която събрах листата.


В допълнение, за топло есенно настроение, едно усмихнато тиквениче :)

Опитайте...


18 коментара:

Unknown каза...

Ех,че е красиво,вкусно и уютно при теб Дианче!Такива красиви снимки си направила,че ми напълни душата!
Рецептата също ми хареса!
Прегръдки и пожелания за успешна седмица!

Живка каза...

Прекрасен сладкиш,поднесен с още по-прекрасен декор-поздравления!Много ми се иска да го направя,защото този
изглежда толкова вкусен а и тикви си имам....
Дианка,благодаря за споделената рецепта!
Успешна нова седмица!

Dani каза...

Дианка,
чудесно тиквениче :)
А и не се съмнявам, че ще съчетаеш тиквата с шоколад!
Предполагам че е безумно вкусно!
Есенните багри от поста ти на мен ми действат много успокояващо!
Сърдечни прегръдки и хубава седмица!

di_ani каза...

И при е много есенно красиво, Кате!
Благодаря от сърце,
поздрави и хубава нова седмица, Диана

Ще се радва, да ти допадне, Живка!
Вкусът на тиквата не се натрапва, но омекотява шоколадовата плътност.
Благодаря много,
усмихната и успешна седмица, Диана

Дани, ти една от подстрекателките:)
Провокираха ме твоите тиквени предложения - неустоими изкушения и описания.Беше ми много интересно да прочета и ми се иска да ги направя.
Прегръдка, много усмивки и хубаво настроение, Диана

Еoc каза...

Биха хапнала парче сега :) даже две :)
Страхотно предложение, Дианка :) и толкова красиво в есенните цветове!
Успешна нова седмица от мен!

fedora каза...

Ди, великолепно тиквено предложение и чудесни снимки!
Имам малко сварена тиква, която бях предвидила за друго, но другото остава на заден план вече...
Великолепна си!

di_ani каза...

Заповядай, Зори,
много ще се радвам да ти се услади.
А есенните цветове са ми любими.
Благодаря ти,
голяма прегръдка и усмихнато утре, Диана

Много мило, Ина,
благодаря ти от сърце!
Ако използваш варена тиква, би било хубаво да отцедиш водата, за да остане по-гъсто пюре.
Хубав и усмихнат предпразничен ден, Диана

Mарияна каза...

Диана, както винаги ме впечатляваш с интересна комбинация на вкусове и красиви снимки!
Поздрави!

Жани каза...

Чудесно съчетание, много ми допадна! И на вид и на вкус....Браво Диди!

Lulu каза...

Още един "хелоуинолюбител" също като мен:) Но рецептата си я бива. От всичко шоколадово на този свят, това което обичам се брои на пръстите на едната ми ръка, но безспорен фаворит ми е брауниса. Ще го пробвам и с тиква! Много интересно звучи.

Нели каза...

Оле,много вкусно звучи!На снимките се вижда апетитно и шоколадово!

Unknown каза...

Диана, много изкушаваща рецепта и снимки. Тиква, орехи и щоколад...! Благодаря за рецептата!

di_ani каза...

Благодаря, Марияна!
Есеннта е много благодатна за комбинации във вкус, аромати и цвят.
Много хубав и усмихнат ден ти желая, Диана

Жани,
радвам се,че ти харесва тази идея.
Благодаря, поздрави и усмивки, Диана

Е,Руми,
не почитаме Хелуин, но за децата е друго...Заслужава си да ги поглезим. Очарована съм от твоите бисквитки, невероятни!
Благодаря,
хубав и усмихнат ден, Диана

Благодаря, Нели!
Радвам се, че ти допада.
Поздрави и усмихнат ден, Диана

Катя,
много благодаря.
Писах, вече че вкусът на тиквата не се натрапва, а съчетава добре с шоколада.
Поздрави и хубав ден, Диана

Роси каза...

Дианка,супер вкусен десерт си приготвила!Убедена съм,защото съм правила под формата на мъфини и много ми хареса!
Чудесно си ги гарнирала с кремче,а есенните листенца създават много красива картина и в гората,и в дома ти!

Хубав и слънчев есенен ден и честит празник!

ellyganova каза...

Диди, много е сладурско това усмихнато тиквениче на последната снимка! А снимката от дъбовата гора е просто прекрасна! За десертчето просто нямам думи! Обожавам и тиква, и браунис и съм сигурна, че са чудесна комбинация!
Поздрави и хубава вечер!
п.п. Шоколадовите паяжинки също са много сладурски.

rusanka каза...

Красиво, вкусно и ароматно, Диди!
Страхотна комбинация!
А снимките, както винаги са невероятни!
Поздрави и хубава вечер!

Мъх каза...

Дианка,
превъзходни снимки! толкова е есенно и апетитно!
Благодаря ти!

di_ani каза...

Много ви благодаря, момичета,
радвам се,че ви харесва тази идея.
Сърдечни поздрави и усмихнат ден, Диана