неделя, 22 май 2011 г.

Шоколадови кексчета с лешници и нутела

Какво би могло да бъде по-добре от това, да се насладиш на хубаво кексче в спокойна неделна сутрин с голяма чаша кафе?



Обичам кексчета и съм винаги готова за експериментиране на нова рецепта. Кексът е особено печиво - повечето варианти са със семпла визия, но примамват с ухание, докато се пекат и очароват с нежен вкус после. Преди години бе много популярно за всички видове кексове наименованието мъфини, /което идва от френската дума "moufflet"и означава мек хляб, или от "muffe" немската дума, която е име на тип торта/. Аз вече предпочитам да ги наричам с по-обикновеното име, кексчета. Макар че има огромно разнообразие, сезонни фаворити, истинска слабост са ни шоколадовите… А с добавка на ядки, този път лешници и крем нутела се получи това:


Шоколадови кексчета с лешници и нутела
/изменена версия на Muffins légers au nutella/

Продукти за 12 кексчета:
2 яйца
1/2 ч.ч прясно мляко
100 гр. захар / ½ ч.чаша/
100 гр. брашно /~1 ч.чаша/
2 ч.л. бакпулвер
1 щипка сол
6 супени лъжици крем Nutella / с връх/
50 гр. шоколад
60 гр. масло

още 12 лешника за гарниране
шоколадов крем за шрицоване

1 ч.чаша = 240 мл.

Технологията за мъфини е известна - първо, всички „сухи“ съставки, като брашно, сол и бакпулвер, захар. Разбиват се 2-те яйца, към тях се добавят „мокрите“ - разтопеното масло и шоколад, крем нутела,мляко. След това „сухите“ се прибавят към „мокрите“ и се разбъркват до хомогенизиране / не се бърка много/ .
Пълнят се хартиените кошнички в гнездата - дозата е за 12 гнезда в тефлонова форма и отгоре се поставя лешникова ядка.
Пекат се в предварително загрята 175С за 22-24 мин.


След изстиване /първо 5 мин. във формата/ се гарнират с още шоколадов крем.


Какво би могло да бъде по-добре от това, да се насладиш на хубаво кексче в неделя сутрин с голяма чаша кафе? В къщи отговориха -
три кексчета:)



Опитайте...

29 коментара:

Аелис каза...

Ех, че хубави кексчета - и толкова шоколадови....!

pep-4o каза...

Много апетитни са се получили, Дианка!
Пък и с любими подукти - нутела, шоколад, масло... как няма да са :)
Поздрави и хубав празник!

Iliana каза...

Дианче, дай едно насам :)

Lety каза...

Диди,
Чудесни са!
Жалко, че точно в момента вкъщи върлува стомашен вирус и не мога да ги забъркам веднага, но непременно ще изпробвам твоя прекрасен шоколадов вариант на кексчета.
Снимките са невероятно примамливи!
сърдечен поздрав и хубави идващи дни!

geri каза...

Примамливи и изкушаващи!
А шоколадовия крем какъв е ?

Ева Тонева каза...

И едно ще задоволи желанието ми да се потопя в шоколадовото изкушение, което си приготвила, Диана! Прекрасни са, толкова елегантно украсени и с чаша кафе - истински разкош!
Сърдечни поздрави! :)

Еoc каза...

Не само за закуска, по всяко време са добре три кексчета :)
Прегръдка от мен, Дианка и хубава нова седмица!

traiana каза...

Добре, че си ти, да хапвам виртуално, че гладна си умрях с тази пуста диета!:)
Много ми хареса идеята с нутела вътре. Още повече приветствам използването на повече български думи
/макар да се чудя "кекс" дали е точно бг/, отколкото на така познатите чуждици, които ни заливат отвсякъде!
Хубава и сладка седмица!

ellyganova каза...

Страхотно изглеждат кексчетата!
Голям любител съм им, особено на шоколадовите. Досега не съм пробвала рецепта с нутела. Ще ги опитам.
Поздрави и хубав ден :)

Moni каза...

Вкъщи сме шокохолици и това е едно доста примамливо предложение с прекрасна презентация.:-)) Поздравления, Диана!

fedora каза...

Чудесни са, Ди! И ние вкъщи обичаме всякакви кекове, но определено кексчетата/мъфините, ги предпочитам, защото се приготвят много лесно и бързо.

Хубави празници! :)

Andrea каза...

Wonderful and delicious. :)

Milena каза...

Неустоимо шоколадово изкушение! Поднесен с кафе, няма как да откажа на този мъфин :-)

Аз правя разлика между мъфин и кексче. За мен мъфинът е джаста- праста приготвен, т.е. не се бъркат продуктите, а само се смесват за не се получи сплъстен и сух мъфин.
За кексчета използвам всяка рецепта за блат на торта :-) Те са по- фини като консистенция и "носят" на допълнителна украса. Ако си харесам рецепта за блат, първо я пробвам под формата на кексчета и чак след това пека тортата :-)
Без значение каква терминология се използва, към кафе и ей така без повод са еднакво вкусни и мъфините и кексчетата :-)

Спорна и усмихната седмица, Диани! :-)

Dani Dineva каза...

Страхотно изглеждат, Дианка. Бих прекарала повече неделни сутрини точно по този начин.

Maria Pepeldjiyska каза...

Ей, царица си да ме изкушаваш...
Слънце и усмивки
Мария

Роси каза...

Дианка,мъфините са великолепни!
Мен обаче ме заинтригува крема какъв е,и какъв тип шприц използваш,защото бях си взела пош,но не ми е удобен и трябва да си взема нещо друго.
Хубав празник!

Rosita Vargas каза...

exquisitos muffines me encanta las avellanas y la nutela,se ven preciosos,cariños y abrazos.

di_ani каза...

Много ме зарадвахте с тези коментари и мили думи за шоколадовите кексчета.
Използвах лешников шоколадов крем, но може да се гарнират и с ганаш или маслен крем. Шприцовам със сменяем накрайник в полиетиленов пош или плик.
Чудесно следпразнично посрещане- Благодаря на всички ви!
Много усмивки и хубаво настроение, Диана

Mimi каза...

Lovely muffins. You really can't go wrong with nutella.
Mimi

Kokona каза...

Страхотни кексчета!:))) И как само се усмихват от екрана! Жалко, че са далеч, иначе не бих им простила!:)))

Хубав ден!:)

Nanita каза...

Хлъц...за малко да пропусна това изкушение!Изглеждат прекрасно Диани....нежни и вкусни!Усмихнат ден!

vesela каза...

А, те в къщи ще отговорят и 5, начело с моя милост, но сори - новата ми силиконова форма е с 6 гнезда, ще отпусна още 6 отделни такива и толкоз...че на море ще се ходи, а сме се бая ми ти поохранили...
А тебе да не те изпусне човек от поглед - натворила си ги едни...отивам да доразглеждам.

di_ani каза...

Не успявам с своевременни коментари -
Много ви благодаря!
Прегръдки и усмивки за всички, Диана

Lucia каза...

Bellissimi e supergolosi! Li sto mangiando con gli occhi...

di_ani каза...

Many thanks Lucia,
Glad you like Nutella & it.
Greetings and smiling summer, Diana

Анонимен каза...

Привет!
Да попитам само шоколада,който се използва натурален или млечен трябва да е?

di_ani каза...

Привет, Анонимен!
изборът на вида шоколад зависи само от вашето желание. Ако се използва млечен шоколад, цветът на кексчетата може да се получи по-светъл, а вкусът по-сладък.
Аз използвам най-често шоколад с 50% какао.
Сърдечни поздрави и
ще се радвам, да ви допаднат, Диана

Анонимен каза...

най-хубавите шоколадови мъфини, които съм правила до сега, любими на цялото семесйтво! съредчни поздрави :)

di_ani каза...

Привет, Анонимен,
много ме зарадвахте, благодаря за избора и доверието! Щастлива съм, че резултатът ви е харесал - мисля, че това е най-важната част от споделянето на кулинарни идеи и рецепти.
Сърдечни поздрави и усмивки, Диана